Σπιρουλίνα: η πιο πλήρης υπερτροφή!

Η σπιρουλίνα (Spirulina) ανήκει στις υπερτροφές (superfoods)

Είναι γένος (βρώσιμων) κυανοβακτηρίων. Γνωστότερα είδη είναι η Spirulina maxima (απαντά κυρίως σε Αφρική και Ευρώπη) και η Spirulina platensis (απαντά κυρίως στην Κεντρική και Νότια Αμερική).

Η σπιρουλίνα περιέχει περίπου 60% πρωτείνη. Η πρωτείνη της σπιρουλίνας περιέχει όλα τα αμινοξέα, αλλά σε μειωμένες ποσότητες από αυτές του αυγού, κρέατος και του γάλατος.

Περιέχει πρωτεΐνες (50 – 70%), λιπίδια (5 – 7%), σάκχαρα (15 – 25%), βιταμίνες (Β1, Β5 και Β6), ιχνοστοιχεία και μέταλλα. Επίσης περιέχει Σίδηρο,Βιταμίνη Ε, β-καροτένιο, αντιοξειδωτικά, λιπαρά οξέα και χλωροφύλλη.

Η σπιρουλίνα περιέχει όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται ο οργανισμός, όχι μόνο βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία. Αποτελεί πηγή βιοχημικού οργανικού σιδήρου και ως τροφή, δεν είναι καθόλου τοξική

Θεωρείται απαραίτητο συμπλήρωμα για την κύηση και τον θηλασμό καθώς παρέχει στην έγκυο, την λεχώνα και την θηλάζουσα μητέρα όλα όσα χρειάζεται ο οργανισμός της!

Η Σπιρουλίνα είναι ιδανική τροφή για όσους πάσχουν από αναιμία: Είναι 58 φορές πιο ισχυρή σε θρεπτική αξία από το ωμό σπανάκι, 25 φορές από τα ωμά καρότα και 28 φορές από το βοδινό συκώτι.

Είναι, επίσης, πηγή βιταμίνης Ε. Είναι 3 φορές πιο πλούσια σε σύγκριση με το σπόρο του σιτάλευρου και η βιολογική της αξία είναι 49% μεγαλύτερη σε σχέση με εκείνη της συνθετικής βιταμίνης Ε. Περιέχει σε υψηλές ποσότητες και β-καροτίνη (προβιταμίνη Α) σε τέσσερις διαφορετικές μοριακές μορφές σε ένα φυσικά σχηματισμένο χημικό σύμπλεγμα, το οποίο είναι πολύ πιο εύκολα απορροφήσιμο από ότι το β-καροτένιο του μπρόκολου ή του καρότου. Είναι 25 φορές πλουσιότερη σε σχέση τα ωμά καρόταΑντίθετα από την συνθετική βιταμίνη Α και εκείνη των ιχθυελαίων, το β-καροτένιο είναι μη τοξικό, ακόμη και σε μεγάλες ποσότητες.

Τα αντιοξειδωτικά είναι συστατικά τα οποία βοηθούν στην ελαχιστοποίηση των ζημιών, οι οποίες οφείλονται στην οξειδωτική δράση των τοξικών ελευθέρων ριζών. Περιέχει ένα ευρύ φάσμα όλων των γνωστών αντιοξειδωτικών παραγόντων, όπως βιταμίνες Β1 και Β6, τα μεταλλικά στοιχεία ψευδάργυρος, μαγγάνιο, και χαλκός, το αμινοξύ μεθειονίνη και τα αντιοξειδωτικά συστατικά β-καροτένιο, βιταμίνη Ε και το ιχνοστοιχείο σελήνιο.

Περιέχει, επίσης, γ-λινολεΐκό οξύ (<31Α). Τα έλαιά της είναι 3 φορές πιο πλούσια σε <3Ι_Α σε σύγκριση με το έλαιο του νυχτολούλουδου. Από όλες τις φυτικές πηγές ΟΙΑ μόνο η σπιρουλίνα το παρέχει σε αυτή τη μορφή. Είναι, επίσης, πλούσια σε χλωροφύλλη, πολλές φορές πιο πλούσια από ότι τα αγροστώδη, ενώ παράλληλα είναι ιδιαίτερα πλούσια σε πλήρεις και υψηλής βιολογικής αξίας πρωτεΐνες.

Ευεργετικά αποτελέσματα από την χρήση της σπιρουλίνας:

– Βοηθά στην ανάπτυξη

-Καταστέλλει την όρεξη και βοηθά στον έλεγχο του βάρους.

– Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και καταπολέμα τις λοιμώξεις από ιούς

– Βελτιώνει ττις λειτουργίες των ωοθηκών.

– Μειώνει το προεμμηνορυσιακό σύνδρομο

– Βελτιώνει τ την διάρκεια ζωής των  ερυθρών αιμοσφαιρίων και οξυγονώνει άμεσα το σώμα.

– Έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες, εμποδίζοντας τη δημιουργία και τη δράση των ελεύθερων ριζών που επιτίθενται στα κύτταρα και δρώντας κατά του καρκίνου.

– Μειώνει τους κινδύνους των καρδιαγγειακών παθήσεων

– Βελτιώνει την υγεία του γαστρεντερικού και πεπτικού συστήματος

-Μας αποτοξινώνει και διεγείρει ιστούς και όργανα του ανθρώπινου σώματος, απαραίτητα για την αποβολή των τοξινών.

-Εξισορροπεί τα επίπεδα της χοληστερίνης, αλλά και του σακχάρου του αίματος.-Δρα αποτρεπτικά ως προς την εμφάνιση σιδηροπενικής αναιμίας.

-Κάνει καλό στην καρδιά μειώνοντας τον κίνδυνο προσβολής από καρδιακές παθήσεις, εμποδίζοντας τη συγκέντρωση χοληστερόλης στα αιμοφόρα αγγεία.
-Μειώνει τις επιπτώσεις τις αρθρίτιδας.

-Αποτρέπει την εμφάνιση της οστεοπόρωσης.

-Δρα θετικά σε περιπτώσεις κατάθλιψης.

Προφυλάξεις:

 

  • Αποφύγετε να  παίρνετε Σπιρουλίνα το βράδυ. Αυτό θα αυξήσει την ενέργεια σας  ενώ θα θέλετε να κοιμηθείτε. Προτιμήστε την  εάν πρέπει να εργαστείτε το βράδυ, ή αν πρόκειται να βγείτε.
  • Πίνετε άφθονο νερό, καθημερινά για να βοηθήσετε τις φυσικές διαδικασίες καθαρισμού του οργανισμού
  • Σε περίπτωση που αισθανθείτε τάση για εμετό στην αρχή, μην ανησυχείσετε. Αυτό δείχνει ότι η σπιρουλίνα δρα σωστά και έχει αρχίσει η διαδικασία αποτοξίνωσης!

Αν και η σπιρουλίνα είναι αποδεδειγμένα ασφαλής και παράγεται με φυσικό τρόπο, υπάρχει περίπτωση να φέρει κάποια ανεπιθύμητα αποτελέσματα όταν δεν λαμβάνεται σωστά με επαρκή λήψη νερού ή να προκαλέσει αλλεργικές αντιδράσεις. Για το λόγο αυτό συμβουλευτείτε πρώτα το γιατρό σας πριν προχωρήσετε στη λήψη της και έχετε υπόψη ότι:

-Όσοι πάσχουν από μεταβολικό σύνδρομο, όπως για παράδειγμα φαινυλκετονουρία, δεν μπορούν να μεταβολίσουν τη φαινυλαλανίνη. Λόγω του ότι η σπιρουλίνα είναι πλούσια σε αμινοξέα, καλό θα είναι να την αποφύγο

Δείτε την σπιρουλίνα της DXN

Διατίθετε από την DXN και σε συνδυασμό με δημητριακά. Tα δημητριακά με σπιρουλίνα DXN είναι ένας δυναμικός τρόπος για να ξεκινήσετε την ημέρα σας, εσείς αλλά και τα παιδιά σας! Ιδανική επιλογή για όσους βρίσκονται σε προσπάθεια απώλειας βάρους.

ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Λόγω των ανωτέρω ιδιοτήτων που εκτέθηκαν, η σπιρουλίνα προσέλκυσε την προσοχή των ερευνητών της NASA για κάποιο υποκατάστατο της υψηλής απαιτήσεων διατροφής των αστροναυτών, κατά τις μακροχρόνμιες παραμονές τους στους διαστημικούς σταθμούς.
H NASA ακόμη μαζί με άλλες συνεργαζόμενες Εθνικές Διαστημικές Υπηρεσίες, σχεδιάζει ένα «Ελεγχόμενο Οικολογικό Σύστημα Υποστήριξης Ζωής» το οποίο θα παρέχει οξυγόνο και τροφή στους αστροναύτες και θα ανακυκλώνει τα απόβλητα, ανθρώπινα και μη, με τη βοήθεια διαφόρων βακτηρίων, κατά την διάρκεια των διαπλανητικών ταξιδίων.Μετά τον Β’Παγκόσμιο πόλεμο Γερμανοί και Γάλλοι καθηγητές μελέτησαν λεπτομερώς τη spirulina. Το 1967 η spirulina ανακυρήχθηκε ως “η εξαιρετική πηγή διατροφής του μέλλοντος”, απο την Διεθνή Ένωση Μικροβιολόγων. Πιο πρόσφατα η ΝΑSA επέλεξε τη spirulina ως την κύρια πηγή διατροφής των αστροναυτών.
Ενα παρόμοιο Ευρωπαικό πρόγραμμα ονομάζεται MELISSA και υποστηρίζεται από την Ευρωπαική Υπηρεσία Διαστήματος (ESA).στο σύστημα αυτό υποστήριξης της ζωής προβλέπεται η ανάπτυξη μικροοργανισμών και η σπιρουλίνα έχει τον κεντρικό ρόλο στην όλη διαδικασία.

Σύμφωνα με επίσημη δημοσίευση του Οργανισμού Γεωργίας και Τροφίμων (FAO), του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών (Circular 1034 FIMA/C1034 (En), 155N 2070-6065 του 2008), η spirulina αναγνωρίζεται η δυνατότητα χρήσης της για επιβοηθητική ίαση (supplementary cure) σε πολλές ασθένειες ή προβληματικές καταστάσεις υγείας. Η σπουδαιότερη είναι η ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος απο την Phycocyanin, η οποία μειώνει δραστικά τα λιπίδια του αίματος, καταπολεμά το αίσθημα της “κούρασης” με την αύξηση των επιπέδων των immunoglobulin A (IgA) και Μ (ΙgM). (1)

Ιστορικά, οι Ισπανοί κατακτητές του Mexico, τον 16ο αιώνα παρατήρησαν τους Ατζέκους να συλλέγουν με λεπτά δίχτυα απο λίμνες φυσική spirulina και να την μετατρέπουν σε κέικ, κύριο συστατικό της διατροφής τους. Σήμερα αυτή η διαδικασία γίνεται συστηματικά στην λίμνη Texcoco. Παρόμοια διαδικασία εφαρμόζεται στο Chad της Αφρικής στη λίμνη Kossoron, όπου η spirulina είναι κύριο συστατικό των τοπικών πλυθυσμών, ιδιαίτερα για τις εγκυμονούσες γυναίκες και στην τοπική φαρμακευτική.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *